L’ATENCIÓ PRECOÇ ORIENTACIONS PER A PARES

L’atenció precoç ha tingut diverses definicions al llarg dels anys, però totes arriben a la mateixa conclusió. És el conjunt d’intervencions dirigides a la població infantil de 0 a 6 anys, a la família i l’entorn, que tenen com a objectiu donar resposta el més aviat possible a les necessitats transitòries o permanents que presenten els nens amb trastorn en el seu desenvolupament.

A més, aquestes intervencions, que han de considerar la globalitat de l’infant, han de ser planificades per un equip de professionals d’orientació interdisciplinària.

Els objectius a tractar són múltiples i s’enfoquen en el desenvolupament dels nens més apropiat, tocant diverses àrees que influeixen en el mateix, com:

  • El llenguatge
  • La comunicació
  • La parla
  • La psicomotricitat
  • El moviment
  • La conducta
  • Les habilitats visuoespacials i visoconstructives

La principal missió de l’atenció precoç és que els nens amb trastorn en el seu desenvolupament o els que tenen risc de patir-los, rebin, seguint un model que consideri els aspectes biopsicosocials, tot allò que, des del vessant preventiu i assistencial, pugui potenciar la seva capacitat de desenvolupament i de benestar.

El que sempre recomanem tots els professionals és que tots els nens rebin aquest tipus d’intervenció no només fins als 6 anys, si no fins quan ho necessitin.

Existeixen diverses preocupacions de molts pares que van als professionals, però gairebé totes ens han ajudat a crear models terapèutics i d’intervenció precoç perquè tots els nens que pateixen alguna dificultat en les àrees anteriors dites, rebin l’ajuda adequada.

Alguns signes d’alarma que els pares puguin tenir en compte, són:

  • Si als 3 mesos el nadó no somriu, no sosté a estonetes cap o no és capaç de fixar la mirada.
  • Si als 6 mesos no s’interessa per agafar objectes o no fa servir una de les mans.
  • Si als 9 mesos no fa sons, no se sosté assegut, no s’interessa per mirar o tocar les coses.
  • Si als 12 mesos no és capaç de sostenir-se dempeus subjectant-se a un moble (encara que no camini), no busca la comunicació amb l’adult, no explora les noves joguines o el seu entorn.
  • Si als 18 mesos no camina, no reconeix el nom d’alguns objectes o persones familiars.
  • Si es tracta d’un nadó endormiscat o massa tranquil que no reclama res i es passa tot el temps al bressol.
  • No comprèn expressions familiars senzilles com “anem al carrer, on és el xumet, qui ve o qui és”, etc. als 12 mesos.
  • Si es tracta d’un nen-a molt mogut, que no s’entreté, no sap jugar i necessita atenció i vigilància contínua.
  • Quan hi ha dificultats per a la relació amb altres nens-es (a partir dels 18 mesos).
  • Si presenta rebequeries davant de situacions que no tindrien per què provocar-les: canvi de trajecte per anar a casa, determinada roba, sons, etc.

Tot l’equip interdisciplinari té com a objectiu de millorar la qualitat de vida de l’infant i de la seva família.

ESPAI TAU KIDS TEAM

GREGAL THERAPHY S.L. utiliza \\\\\\\\\\\\\\\"COOKIES\\\\\\\\\\\\\\\" para garantizar el correcto funcionamiento de nuestro portal web, mejorando la seguridad, para obtener una eficacia y una personalización superiores, para recoger datos estadísticos y para mostrarle publicidad relevante. Haga clic en \\\\\\\\\\\\\\\"ACEPTAR\\\\\\\\\\\\\\\" para autorizar su uso, en “RECHAZAR” para rechazarlas o en “MAS INFORMACIÓN” para consultar información sobre todas las cookies.  En el caso de rechazarlas, GREGAL THERAPHY S.L. no puede garantizar la plena funcionalidad de la página. Puede obtener más información en nuestra POLÍTICA DE COOKIES a pie de página.   
Privacidad
Abrir chat
¿Necesitas ayuda?
Hola
¿En qué podemos ayudarte?